Thursday, May 17, 2012



  Setiap orang mesti ade zaman silam kan ? :) yeee saya tahuu ! banyak sangat kenangann kan kan kan betul tak ?! hihi kadang-kadang bila teringat benda yang lepas boleh buat kita gembira takpun sedih kan perittnyaaa kita je yang rasa.heyy stopp ! sekarang kita hidup kehadapan bukan dengan menoleh belakang dengan setiap langkah kita. so suka duka manis masam tawar err or papejelaa benda dah lepas kan :) so kita just move on.kita hidup didunia ni untuk kumpulkan sebanyak banyak banyakkkkkkk amalan sbg bekal kita kat akhirat nanti ^^

  Cerita pasal zaman dulu,aku pun tak terlepas dari suka duka DOSA semua tuu. aku lalui macam korang jugak :D

  Tapi,aku bersyukur sangat sangat sebab diberi peluang untuk berbalik ke pangkal jalan dan teruskan hidup sebagai khalifah Allah di muka bumi ni.#hamboi ayat aku,skema gilaa.ya! aku admit it,dulu kalau keluar rumah kadang kadang baju pun mcm tak cukup kain mcm adik aku cakap.tapi dulu buat dekk je.releks terdedah sana sini,terbuka nampak susuk tubuh, baju pun main sarung je mane ade .'janji aku pakai baju' .kalau keluar pakai singlet pun jadi,slua pendek,mini skirt,singlet cakap je semua aku dah pakai kalah orang barat tau ! ahaaa jahilnyaa aku kan ? tapi ! aku bukanlah sosial klua mlm mlm lepak sana sini ohh tidakk ! kalau nak rase penampor dr abah aku sila lah buat.haha , bukan mcm tuu .maksud aku kat sini cara pemakaian aku yang dulu aku pandang endah tk endah je. dari segi pergaulan aku still jaga batas batas :) sebab aku bukan jenis boleh kluar sgt hihi.tapi kalau kluar dengan family selaluu! aku lebih selesa klua dengan family duit pun boleh save hihi :P #dah melalut dah aku ni.

   Niat nak pakai tudung dulu mmg ada.dulu aku selalu ckp 'tunggu nanti lps kawen baru lah bertudung' 'tunggu bila pintu hati ni diketuk baru lah pakai tudung' cuba korang pikir,kita ni boleh tahu ke kita nak mati bila ? nak tunggu tunggu .ingat ajal kita boleh 'eh tunggu lah nnti nnti lah k' kita tkbole ramalkan bila kita mati kan ? kawen? tu kalau kawen kalau tk kawen ? free hair lah sampai mati ? nak tunggu pintu hati diketuk?kalau dah ketuk tapi kita buat dekk tak guna jugakkan ? so nak taknak try lah pakai.bila kita bertudung tutup semua aurat kita baru lah kita dpt rasa lainn nyaa dgn baju yang terdedah sana sini.serious.aku dpt rasa perubahan tuu.buat kita lagi rasaa dekat dengan allah,dapat elak dari mata yang pandang kita mcm nak telan atas bawah atas bawah pastu pandai pulak marah org tuu padahal kita yg pakai baju mcm tkde kain je#ikut pengalaman sendiri.yee aku penah kena mcm tu -.- memang banyak dugaan lagi lagi for those yang baru baru nak bertudung mcm aku. rimas lah,panas lah better free hair je mcm dulu.benda mcm ni kita kena kuatkan hati kita.berdoa dgn Allah.kuatkan iman kita daripada godaan syaitonn.jgn cepat putus asaa ! benda yang kita boleh amik contoh dr syaitonn#bukann jadi mcm syaitonn atau agung agung nya tauu! jgn salah faham. cuba blajaa 'sikap tak reti putus asa'! syaitann tkpenah kenal erti putus asa nak hasut umat islam di muka bumi ni. so kita confirm boleh ubah ke arah yang lebih baik.pecaya dgn kekuasaan Allah s.w.t :)

OKAYY! the moral of the story ni,kita masih lagi bernafas di bumi allah ni guna lah peluang dengan sebaik baiknyaa.jadikan kita orang islam sepenuhnya mcm bulan penuh haha bukan hanya pada IC#kad pengenalan je okay. Allah maha penyayang lagi pengampun.kita sebagai manusia takpenah terlepas dari dosa kan ? so kepada perempuan perempuan sana sini  jage lah aurat anda,jadikan ia satu keistemewaan untuk orang yang halal je untuk lihat aurat awak tuu okay hihi.for those yang mmg berhijab atau free hair to hijab alhamduliah :D semoga kita diberkati oleh Allah amiinnn :) saya sudah ! anda bila lagi ? :p

No comments:

Post a Comment